Sain viikonloppuna valmiiksi "sen" raitaneuleen. Siis sen mitä mun ei pitänyt tehdä, mutta hetken mielijohteesta ostin langat ja rupesin tekemään. Ufoutumisvaara* oli suuri, mutta päätin tehdä koko neuleen kerralla loppuun, ettei se jää vaivaamaan.

*Ufo=unfinished object, eli keskeneräinen työ
355308.jpg
Värejä on hankala saada salaman kanssa kohdalleen, mutta tuo mikä näyttää keltaiselta on vihreää.
355310.jpg
Joo, katsokaa ne kuvat uusimmasta Novita-lehdestä. Ehkä se on parempi.
 
Malli: Novita-lehdestä 1/07
Lanka: 7veljestä jättiraita
Kulutus: 510g (+ muutama keränen kun kohdistelin raitoja)
Puikot: Addi 4mm 80cm pyöröt, metalliset tällä kertaa

Plussaa:
+Hyvä ja istuva malli, tämän voisi tehdä yksivärisenä.
+Tykkään kauluksesta.
+Suht nopeatekoinen
+Viimeistelyt tein jälleen erittäin siististi

Miinusta:
-Väri. Itsehän valitsin.
-Raidat. Takakappaleen raidoitus on 2cm:n paksuista tasaraitaa. Ei raidat muutenkaan mulle sovi. No itsehän valitsin.
-Voisi olla hieman pidempi. Olisin voinut mitata ajoissa.

Nyt on taas ollut liikkeellä Novitan lankojen haukkumista. Mulla ei ole Novitan kanssa ollut sen isompia ongelmia kuin muidenkaan valmistajien kanssa. Novitan raitalankoja olen neulonut paljon ja aina raidat on olleet tasaisia. Solmua ei ole vielä tullut vastaan eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Kyllähän esim. 7v sukissa nyppyyntyy, mutta neuletakissa/puserossa ei sen kummemmin kuin muutkaan villa(sekoite)langat. Dropsin Alpacaa olen neulonut paljon ja ensimmäinen siitä tehty kietaisuneuletakki on nyppyyntynyt jo moneen kertaan. Niin ja venynytkin se on. Eli käytän jatkossakin eri valmistajien lankoja, myös Novitan. Ei mulla ole varaakaan ostella pelkkää Rowania/Jaegeria/Sublimea vaikka haluaisinkin. Että näin.